[Driftstörning] Akut omboot av sol.ita.chalmers.se

Erik Larsson erikl at chalmers.se
Mon Dec 5 15:26:12 CET 2011

(Translation in English below.)

Vi har fortfarande en del kvarvarande problem med unixfilservern
(sol.ita.chalmers.se) efter underhållsarbetet lördag 3:e dec.
Vi behöver därför boota om den ytterligare en gång. Detta sker
klockan 17 idag 5:e dec. Beräknas ta ca 15min.

We still have some residual problems with the unix file server
(sol.ita.chalmers.se) after maintenance work on Saturday, December 3.
We therefore need to reboot it again. This will be done
at 17 today, December 5. Expected to take about 15min.

--------  Details (in english only) ----------

Affected users: Linux users, and group file areas on
\\sol.ita.chalmers.se\groups

Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers IT-Service
Erik Larsson
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)
Blogg: http://www.chalmers.se/driftinfo
Facebook: http://www.facebook.com/chalmers.servicedesk
Twitter: http://twitter.com/chalmers_its