RE: [Driftstörning] Servicefönster 30/3

Tor Farbrot tor at chalmers.se
Ons Mars 23 19:54:52 CET 2011

Hej,
Jag inser att jag har skrivit ett dåligt brev. Ber alla inblandade om ursäkt för detta.
I realize that I have written a bad letter, I appologize to all involved. English version below.

Det som kommer att hända den 30 mars mellan 18 - 22 är att vi på ITS har ett av våra servicefönster. Då genomgår de system som vi har ansvar för att kunna säkerställa driftsäkerheten.

Vi kommer att påverka de system som finns i det centrala serverrummet. Det innebär att nästan alla tjänster som sköts av ITS kommer att påverkas. Detta gäller också om ni har virtuella maskiner, eventuella servrar i serverhallen kommer också att påverkas du också då arbete med nätverket kommer att ske i datorhallen.

Frågor ställs som vanligt till
Har ni frågor kontaktar ni
Tor Farbrot
Enhetschef IT-service
tor at chalmers.se<mailto:tor at chalmers.se><mailto:tor at chalmers.se>

What will happen on March 30 between 6pm and 10pm is that our system is serviced. This is done routinely. During this time all of the systems we are responsible for will be serviced.

This maintenance will affect all system runed by ITS. If you have a virutal machine or a physical in the server room it will also be affected due to network upgrade.

If You have any questions contact