[Driftstörning]MX-One uppgradering Tis 2017-02-07 17:00-18:00

Sami Karjalainen Sami.Karjalainen at chalmers.se
Tis Feb 7 19:02:03 CET 2017


Hi

The work is now completed however due to unforeseen issues the MX-One server at Onsala had to be restarted as well causing a short interruption of about 5 minutes.


Sami Karjalainen
Systemadministratör | Systemadministrator
Chalmers verksamhetsstöd | Chalmers Operations Support
IT-avdelningen | IT Office
+46(0)31 772 19 44
sami.karjalainen at chalmers.se<mailto:sami.karjalainen at chalmers.se>
Chalmers tekniska högskola | Chalmers University of Technology
SE-412 96 Göteborg, Sweden
www.chalmers.se<http://www.chalmers.se>



From: driftstorning [mailto:driftstorning-bounces at lists.chalmers.se] On Behalf Of Sami Karjalainen
Sent: den 31 januari 2017 11:37
To: driftstorning at lists.chalmers.se
Subject: [Driftstörning] MX-One uppgradering Tis 2017-02-07 17:00-18:00

(Translation in English below.)

Hej!

Vi planerar att uppgradera Chalmers telefonväxel MX-ONE Tisdag den 7:e Februari mellan kl 17:00 till 18:00.

Jobbet och således avbrottet beräknas inte ta mer än 10-15minuter.

Avbrottet under uppgraderingen påverkar alla som använder mobiltelefon med Mex-abonnemang, samt även dem som använder Lync för telefoni.

För dig som är Mex-användare:
För att kunna använda telefonen under de ca 15 minuter som avbrottet beräknas vara, måste man i god tid innan (minst 2 timmar) inaktivera MEX tjänsten.  Vi rekommenderar att man endast gör detta om man verkligen måste. När telefonen är urloggad kan man inte nå telefonen via anknytningsnummret i växeln utan  man måste ringa mobiltelefonnummret.

Hur man gör för att inaktivera och aktivera MEX står beskrivet på: Chalmers Insidan / Arbetsredskap / Telekommunikation / Tjänster / Mobilabonnemang / MEX-abonnemang

OBS! Det är viktigt att du kommer ihåg att aktivera MEX igen efter uppgraderingen.



Hi,

We plan to upgrade Chalmers telecommunications system MX-ONE, on Tuesday 7th February, between 5.00 P.M. and 6.00 P.M.

The work and therefore the interruption should not take more than 10-15minutes.

The service outage during the upgrade will affect everyone who uses a mobile phone with Mex subscription, as well as those who use Lync for phone calls.

For Mex users:
To place and receive phone calls during the 15minutes the upgrade is predicted to take you need to in good time beforehand (at least 2h) deactivate the mobile extension service. We recommend only doing this if absolutely necessary. Once the service is disabled you won't be able to reach the phone via extension number.

To disable and enable MEX please read how on Chalmers Internal site (information only available in Swedish): Chalmers Insidan / Arbetsredskap / Telekommunikation / Tjänster / Mobilabonnemang / MEX-abonnemang

Please note!  It is important that you remember to log in to Mex again after the upgrade is finished.

Sami Karjalainen
Systemadministratör | Systemadministrator
Chalmers verksamhetsstöd | Chalmers Operations Support
IT-avdelningen | IT Office
+46(0)31 772 19 44
sami.karjalainen at chalmers.se<mailto:sami.karjalainen at chalmers.se>
Chalmers tekniska högskola | Chalmers University of Technology
SE-412 96 Göteborg, Sweden
www.chalmers.se<http://www.chalmers.se/>



-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20170207/6ceb2321/attachment-0001.html>


More information about the driftstorning mailing list