[Driftstörning] Uppdatering, driftstörning self-service portal, fungerar ej att installera program

Sofia Zaid zaid at chalmers.se
Ons May 18 13:20:49 CEST 2016


Uppdatering: Det verkar nu som att de flesta installationer av program som vi på IT-service skickar ut går att genomföra, en del användare kanske även
kan installera program via self-service portal som vanligt. Problemet kvarstår dock enligt nedan för en del användare och vi
arbetar på en lösning just nu.

Det är förnärvarande problem med att ladda ned programvara via self-service portalen på en hel del datorer, när man loggar in på
Self-service portalen står det att man inte är "marked as primary user" för någon dator. Därav kan man ej installera program.
Detta påverkar även installationer som vi på IT-service skickar ut till datorer, dessa kan bli fördröjda.
Felsökning pågår.


Update: It now seems like the most installations that we at IT-service send out to user computers go through as usual. Some user
May even be able to use self-service portal as usual. The issue is still present for some users though and we are working on
a solution right now.

Currently, there is a problem with the installation of applications through self-service portal, when logging in to self-service portal you
get the message that you are not marked as primary user of any computer. Because of this error you can't install any programs.
This may also affect installations that we at IT-service schedule, these may delayed.
Troubleshooting is in progress.

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20160518/143333b4/attachment.html


More information about the driftstorning mailing list