[Driftstörning] Problem att komma åt filer från windows

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Ons Jan 7 10:33:07 CET 2015


(Translation in English below.)


Hej!

Det är problem med att komma åt filservern från många windowsdatorer 
just nu.  Det kan yttra sig som att det inte går att logga in alls, 
eller att dina personliga filer på Z: eller skrivbordet är borta.  Vi 
håller på och undersöker problemet, och försöker lösa det.

Anställda:  Testa att starta om din dator, vänta minst 15 minuter, och 
sedan starta om en extra gång.

Studenter:  Vissa datorer fungerar, så du kan testa på några andra ställen.

Om det inte hjälper är du välkommen att kontakta oss, så försöker vi 
hjälpa dig.


Hi,

Right now there are problems with accessing the file server from many 
windows computers.  The symptoms are either that you cannot login, or 
your personal files on Z: or the desktop are unavailable.  We are 
investigating the cause of this problem, and trying to solve it.

Employees:  You can try to restart your computer, wait at least 15 
minutes, and the reboot it once more.

Students:  Some computers do work, so you could try logging in somewhere 
else.

If you need further assistance, you are welcome to contact us.


Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers ServiceDesk, IT-Service
Fredrik Mellström
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)
Blogg: http://www.chalmers.se/driftinfo
Facebook: http://www.facebook.com/chalmers.servicedesk
Twitter: http://twitter.com/chalmers_its



More information about the driftstorning mailing list