[Vinnovaflyg] Eurocontrol event på webben

magnus at nilssonproduktion.se magnus at nilssonproduktion.se
Fre Nov 19 09:50:55 CET 2021

På måndag anordnar Eurocontrol ett event med tunga medverkande. När det
utlystes mailade jag och frågade om det skulle webbstreamas (vilket
föreföll självklart i dessa halvpost-pandemi-tider), men fick besked att
det inte var aktuellt. Så jag bokade billiga flighter åt bägge hållen nu
på måndag.

Nu har Eurocontrol (sannolikt p g a den stigande smittspridningen) trots
allt beslutat att eventet även ska webbstreamas. Så det är fritt fram
för vem som helst att haka på nu på måndag 11.00-16.00.

https://www.eurocontrol.int/event/eurocontrol-aviation-sustainability-summit

Skönt att slippa resa, men surt med biljettutlägget.

(I övrigt fick jag igår klart för mig att Swedavia fr o m årsskiftet
kommer att CO2-differentiera sina landnings- och startavgifter. Försöker
klara ut vad differentieringen kommer att baseras på - framgår inte av
deras hemsida. men det rör på sig.)

Hälsningar

Magnus