[Vinnovaflyg] Flygindustrin inom EU lovar koldioxidneutralitet 2050

magnus at nilssonproduktion.se magnus at nilssonproduktion.se
Tors Feb 11 11:25:40 CET 2021

https://www.destination2050.eu/wp-content/uploads/2021/02/Destination2050_Report.pdf

Alla de stora europeiska branschorganisationerna inom flyget har gått
samman kring en rapport där de säger sig visa hur flyget inom samt
till/från EU ska uppnå koldioxidneutralitet till 2050. Inom EU tror de
att det ska gå utan "carbon removals", men för att klara även det
internationella flyget behöver man betala insatser på annat håll.

Höghöjdseffekter hanteras inte i rapporten.

Magnus