[Driftstörning] Fixad: Import från Ladok till PDB

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Ons Dec 14 12:35:22 CET 2022


(Translation in English below.)

Hej!

Det har varit problem med importen till PDB från Ladok (egentligen L3data). Importen stod stilla från tis 6:e december kl 16, och den kom igång igen idag ons 14:e december kl 10.

Detta har inneburit att personuppgifter, kurser och kursdeltaganden inte har uppdaterats under tiden. Bland annat har vi märkt att personnummerbyten inte har förts över, vilket leder till problem att logga in i Ladok.

Importen snurrar nu som vanligt, och har hunnit i kapp med alla uppdateringar som skett sedan den stannade.

Hi,

We have had problems with the integration to PDB from Ladok (L3data). The import stopped Tue 6 Dec at 4 P.M. and it started working again today, Wed 14 Dec at 10 A.M.

The effect of this outage has been that personal information, courses, and course activity have not been updated. Among other things we have noticed that changes of “personnummer” (Swedish personal identity number) have not been synchronized, which causes login problems to Ladok.

Currently the integration is running normally, and has caught up with all the changes since it stopped.

Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers Servicedesk, IT-avdelningen
Fredrik Mellström
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se<mailto:support at chalmers.se>
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20221214/a3a22caf/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list