[Driftstörning] Problem med print.chalmers.se

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Ons Nov 7 16:22:34 CET 2012


Hej!

Vi tror att de allvarligaste felen med printtjänsten är lösta nu.

Om ni upptäcker ytterligare problem är vi tacksamma om ni rapporterar in 
det så att vi kan försöka lösa även dem.


Hi,

We think the most serious problems with the print service are fixed now.

Please report any remaining problems to us so we can try to fix them as 
well.

Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers ServiceDesk, IT-Service
Fredrik Mellström
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)
Blogg: http://www.chalmers.se/driftinfo
Facebook: http://www.facebook.com/chalmers.servicedesk
Twitter: http://twitter.com/chalmers_its


On 2012-11-07 11:43, Fredrik Mellström wrote:
> (Translation in English below.)
>
>
> Hej!
>
> Det är problem med den centrala print-tjänsten, print.chalmers.se.
>
> Efter uppgradering till ny printserver (igår kväll) har det varit
> störningar idag på morgonen på den nya servern; vi har sett att den
> blivit överbelastad och slutat svara på anrop.
>
> Vi har startat om servern, och fortsätter att övervaka den för att hitta
> vad problemen beror på.
>
>
> Hi,
>
> Right now there are problems with the central print service,
> print.chalmers.se.
>
> Yesterday evening we upgraded to a new printer server, and this morning
> the new server has had some issues with very high work loads, and
> stopped responding to requests.
>
> We have restarted the service, and will continue to monitor it to find
> the cause of the problems.
>
>
> --------  Details (in english only) ----------
>
> Start of problem: 9 a.m. (Wed Nov 7, 2012)
>
> (Will be) solved at: unknown
>
> Affected users: Everybody
>
> Affected systems: print.chalmers.se
>
> ---------------------------------------------


More information about the driftstorning mailing list