[Driftstörning] Course info/homepages via old Study Portal are unavailable

Hasse S G Freij hazze at chalmers.se
Tis Aug 2 08:51:34 CEST 2011


Hej / Hi

(in english below)

Vi har fn störning i studentportalstjänsterna och vi arbetar på att avhjälpa
felet så snart som möjligt. Felet berör allt som har med kurshemsidor i gamla
studieportalen att göra, det verkar som om någon databas är trasig. Eftersom
den nya Studentportalen hämtar alla kursuppgifter från den gamla portalen så
berörs även denna.

Reklam:
För att ingen skall drunkna i en massa driftstörningsmeddelanden så lägger vi
ut en del ytterligare information och oftare på vår Facebooksida. Se nedan.
Där publicerar vi fortlöpande info rörande aktuella driftörningar.

Tidsuppskattningar etc anges enbart på engelska nedan

***** ENGLISH *****

Hi

Currently we have some problems with the student portal services and we are
working to solve the problem as soon as possible. The problem affects everything
associated with course homepages located in the old Study Portal and also 
information about courses. It seems like a broken database somewhere. Since the
new Student Portal gets its data from the old portal, this portal is also affected.


********************************************
Start of problem: 15.30 August 1, 2011
Service(s): Study Portal & Student Portal
Estimated repaired: unknown
********************************************

Advertisement:
Because we do not want anyone to be flooded by service disturbance messages from 
this list, we are giving more info and more often at our Facebook page. Se below.
The facebook page is a good place to get up-to-date info about our system.


Chalmers ServiceDesk
//Hasse Freij

Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 student)

For links to Email/Blogg/Facebook for Service Desk and IT-Service,
see Chalmers homepage -> Insidan/Intranet -> Arbetsverktyg/Tools 
-> IT/IT-services





More information about the Driftstorning mailing list