[Driftstörning] Tjänster i Studentportalen

Hasse S G Freij hazze at chalmers.se
Ons Feb 16 12:15:10 CET 2011


Hej / Hi

Förutom det annonserade driftstoppet för vissa tjänster i Studentportalen är det f.n. problem med alla (?) andra tjänster som kräver inloggning. Orsak och tid till felavhjälpning ännu okänt.

Besides the previously announced maintenance of some services in the student portal, there is currently problems with all (?) services that requires a login.  Cause of problem is unknown, estimated time to fix is unknown.

Chalmers ServiceDesk
//Hasse Freij

WEB: http://www.chalmers.se/its
Email: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 student)

Blogg:
http://www.chalmers.se/driftinfo/
Facebook:
http://www.facebook.com/chalmers.servicedesk

----

Announcement of maintenance:

Hej,

På grund av driftsättning av en Ladok-leverans kommer Ladok på webb-tjänsterna inte att vara tillgängliga imorgon förmiddag (onsdag 16/2). Planerat driftstopp är mellan 06-12. En nyhet om detta har legat ute i Studentportalen sedan igår morse (måndag).

Tjänsterna det gäller är:
Skapa resultatintyg / Create transcript of records
Skapa registreringsintyg / Create certificate of registration
Intygsinformation / Created certificates
Ändra kontaktuppgifter / Change contact information
Ansöka om examen (finns bara på svenska)
Följa examensansökan (finns bara på svenska)

Kontrollera intyg (nås via länk på skapade intyg)

Hälsningar,
Maria

--
________________________________________
Maria Forsberg
Systemadministratör
Avd för studieadministration, LADOK
Chalmers
412 96 Göteborg

ladok.aos at chalmers.se<mailto:ladok.aos at chalmers.se>
Telefon: 031-772 2579
Fax: 031-772 2504

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20110216/a9f86180/attachment.html


More information about the Driftstorning mailing list