[Driftstörning] arbete med vår rhn-satellite

Patrik Pettersson pape at ita.chalmers.se
Tors Okt 16 11:45:47 CEST 2008

Patrik Pettersson wrote:
> kommer genomföras imorgon den 16/10 med start kl 11.00. Arbetet
> genomförs för att korrigera en bugg i satelliten som har medfört att det
> inte går att patcha rhel 5 maskiner med yum. Driftstoppet kommer
> innebära kort stopp(ca 10-30 min) för rhn inloggning samt patchning av
> samtliga distar av redhatmaskiner som går genom vår satellit.
>
> /patrik

Nu är arbetet slutfört med att lösa problemet med yum. För att kunna
köra updatering med yum måste man på klientsidan rensa yumcachen på
klientsidan och det gör man på följande sätt:

On the client side:

1. delete everything in /var/cache/yum/
2. run "yum clean all"

/patrik
--
Patrik Pettersson                   Tel: +46 31 772 86 78
Chalmers University of Technology   IT and Systems Services
SE-412 96  GÖTEBORG, Sweden         Email: patrik.pettersson at chalmers.se