[Driftstörning] Fwd: [sunet-fail] SUNET/20030717-1352 Urgent software upgrade, Updated

Gunnar Lindberg lindberg at cdg.chalmers.se
Fri Jul 18 07:48:58 CEST 2003

Några av er kanske såg notisen igår att man kan få en Cisco-router
att sluta ta emot data genom att skicka "dumma paket" till den.

Obra.

SUNET har letat fram nya versioner för våra båda access-routers,
chalmers1-gw och chalmers2-gw, och beslutat om omstart nu genast
utanm sedvanlig förvarning. Jag tänker strax göra det.

En komplikation är att den ena, chalmers1-gw, började kasta paket
redan i torsdags och att vi inte har fått något kort i utbyte. Det
k a n  bero på ovanstående bug och jag tänker börja med den för att
både verifiera och kanske ha en backup för chalmers2-gw. Om det inte
är så, så har vi tyvärr en stunds avbrott i Internet-trafiken strax.

Vi kommer sedan att behöva upgfadera våra interna routers, men det
återkommer vi till.

	Gunnar Lindberg