[Driftstörning] Moln-inspelning av Zoommöten avaktiveras - Cloud recording of Zoom meetings disabled

Kejvan Redjamand kejvan at chalmers.se
Sön Sep 29 01:36:46 CEST 2024


Hej,
Vi kommer under måndagen den 30:e September att stoppa möjligheten att spela in Zoommöten (aka Cloud recording, som brukade sparas i Chalmers Play) för en tid framöver. Inspelning av Zoommöten lokalt på egen PC rekommenderas under tiden tjänsten stängs av.
Information har gått ut på Intranätet med tips och länkar till hur man flyttar lokalt inspelade Zoommöten till Play/Kaltura efter avslutat möte.

System/Tjänst: Zoom - moln-inspelning (för Zoommöten skapade av Chalmers anställda och studenter)

Vem påverkas: Anställda och studenter

Hur detta påverkar dig: Att möjligheten att spela in Zoommöten i Chalmers Play (Cloud recording) för en tid framöver avaktiveras. Anledningen vi gör det är för att en liten del av inspelade Zoommöten försvinner och inte går att återfå.
Nordunet jobbar tillsammans med Zoom för att lösa problemet.

--

We will disable the cloud recording for Zoom meetings on Manday September 30th, until the current issues are resolved. Nordunet and Zoom are working together for a solution.
Please choose the option to save recordings locally on Your device/PC under this period of time.
More information can be found on the Chalmers Intranet.


  Med vänliga hälsningar/ Kind regards,
  Chalmers IT-Support

  Ankn. / Extenssion 6600


-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20240928/4e10054e/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list