[Driftstörning] Problem med L3data (uppdateringar från Ladok)

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Ons Nov 6 14:30:04 CET 2024


Hej!

Problemen med L3Data är lösta nu, och nya studenter och studieaktivetet kommer in till Chalmers och PDB som vanligt. Det kan dröja några timmar innan alla system och tjänster har hunnit uppdateras.

The problems with L3Data are fixed now, and we receive updates about students and study activity as usual. It might take a few hours before all systems and services are up to date.


Vänliga hälsningar / Kind regards
Chalmers IT-avdelning
Fredrik Mellström


________________________________
Från: driftstorning <driftstorning-bounces at lists.chalmers.se> för Fredrik Mellström <traal at chalmers.se>
Skickat: den 5 november 2024 08:31
Till: driftstorning at lists.chalmers.se <driftstorning at lists.chalmers.se>
Ämne: [Driftstörning] Problem med L3data (uppdateringar från Ladok)

(This message follows in English.)


Hej!

Det är problem med uppdateringar till Chalmers databas L3data från Ladok. Detta innebär att vi inte får uppdateringar från Ladok om till exempel nya studenter eller ny studieaktivitet. Vi arbetar på att lösa problemet så snart vi kan. Förhoppningsvis har vi en lösning på plats senast torsdag (6:e november).


Hi,

Currently, we do not get updates to Chalmers' from Ladok, such as new students or new student activity. We are trying to fix this as soon as possible, and we hope it will work again on Thursday November 6.


Vänliga hälsningar / Kind regards
Chalmers IT-avdelning
Fredrik Mellström

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20241106/61e8cadf/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list