[Driftstörning] Closing down of old M365 tenant accounts (information only, no action required)

Hasse S G Freij hazze at chalmers.se
Tis Mars 22 13:36:42 CET 2022


Hej / Hi  - in English below







Allmän information angående nedsläckning av konton i det gamla Microsoft-molnet, med början måndag den 28 mars:



NOTERA: Det här meddelandet berör endast tjänster från Microsoft – främst OneDrive och Teams. Andra lagringstjänster såsom File00, Sol eller Box är INTE berörda av det här.



Från och med måndagen den 28 mars kommer IT-avdelningen att börja släcka ned konton för anställda i det gamla Microsoft-molnet. Det här sker i samband med det så kallade tenantbytet, som har pågått sedan sommaren 2021. Tenantbytet innebär att Chalmers flyttar sina tjänster från Microsofts gamla molntjänst till en nyare.



Det finns inget du behöver göra som användare. Med största sannolikhet har du redan flyttat från det gamla till det nya molnet. I stort sett alla anställda flyttade sina filer och licenser under sommaren och hösten 2021.



Skulle det, efter att ditt gamla konto är nedsläckt, ändå visa sig att något inte har kommit med – t.ex. en viss fil eller licens du inte längre kommer åt – så är det INGEN FARA. Kontakta bara IT-supporten för att få tillgång till det saknade igen. Ingen radering av data kommer att ske.



Vid frågor om detta kontakta IT supporten, inte mig!



--------------- in English -------------------





General information on the closing down of accounts in the old Microsoft cloud, starting Monday, March 28th:



NOTE: This message only applies to Microsoft services – primarily OneDrive and Teams. No other storage services – e.g. File00, Sol or Box – are affected.



Starting Monday, March 28th, the IT Office will start closing down employee accounts in the old Microsoft cloud. This is part of Chalmers moving its services to a new Microsoft tenant, a project which was initiated in the summer of 2021. When the moving is completed, Chalmers will have transferred its services from the old Microsoft cloud service to a later, more up-to-date, version.



There is nothing you need to do as a user. Most likely, you have already made the move from the old to the new cloud. Virtually all employees moved their files and licenses in the latter half of 2021.



Still – should you, when your old account is closed, discover that you no longer have access to e.g. a certain file or license, there is NO CAUSE FOR ALARM. Just contact IT Support to regain access to whatever is missing. No data will be deleted.



Any questions about this should be sent to the IT Support, not me!



//Hasse Freij, IT Office



Affected system: Our PREVIOUS Microsoft 365 tenant.
Affected people: Staff, but very few
Start of tenant switch:  Jun 15, 2021
End of tenant switch: soon 😊

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20220322/97d3776b/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list