[Driftstörning] Problem med att öppna och stänga konton (CID)

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Mon Juni 13 11:22:40 CEST 2022


Hej!

Uppdatering: Den första åtgärden löste inte problemet. Vi har gjort en ny fix och startat om integrationen. Förhoppningsvis är den klar senare idag.

Update: The first fix we did was not enough to solve the problem. We have made another fix and restarted. We hope it will finish successfully later today.

//Fredrik


On 2022-06-10, 13:59, "Fredrik Mellström" wrote:

    (Translation in English below.)


    Hej!

    Det är problem med integrationen som automatiskt låser och låser upp datorkonton (CID) från PDB.

    Integrationen har stått stilla sedan 25:e maj när vi påbörjade den stora uppgraderingen av PDB, och efter helgen har den kraschat varje natt. Detta innebär att datorkonton som automatiskt borde öppnas eller stängas inte har gjort det.

    Vi tror att vi har åtgärdat problemet, men det tar några timmar för jobbet att köra klart.


    Hi,

    There are problems with the integration for automatic locking and unlocking of computer accounts (CID) from PDB.

    The integration has not run since 25 May, when we began the major PDB upgrade. After the weekend, the integration has krasched every night and did not finish. This means that CID:s have not been automatically opened or closed.

    We think we have fixed the problem, but the batch job will take a few hours to finish.


    Med vänlig hälsning / Kind Regards
    Chalmers Servicedesk, IT-avdelningen
    Fredrik Mellström
    E-mail: support at chalmers.se
    Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)




More information about the driftstorning mailing list