[Driftstörning] Changes in Office365 licenses

Erika Nordahl erika.nordahl at chalmers.se
Tors Okt 8 09:37:26 CEST 2020


Hej

Det har gjorts förändringar i hur man plockar ut Office licenser på Windows 10 datorer, detta gör att vissa datorer kan klaga på att Office inte är licenserad.

Detta drabbar främst datorer som inte är administrerade av Chalmers men även några Chalmers administrerade datorer är drabbade.

För att lösa problemet så kan man trycka på Fortsätt i rutan som dyker upp eller försöka logga in igen (se exempelbild längre ner), det kan ta några minuter innan det fungerar igen. (Man kan behöva göra det två gånger.)



Hi,

Some changes have been made in the way we provide Office licenses for Windows 10 devices, because of this some computers might complain that Office isn't licensed.

The problem is seen on computers that is not administered by Chalmers but also on a few Chalmers administered computers.

To solve the problem you should only need to press Continue in the box that is displayed or try to login again, the login process might take a couple of minutes. (You may have to do it two times.)

[Graphical user interface, text, application  Description automatically generated]


Med vänlig hälsning / Kind Regards
IT-support, Chalmers IT-avdelning
Erika Nordahl
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se<mailto:support at chalmers.se>
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20201008/f54b5dc4/attachment.html>
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: image002.jpg
Type: image/jpeg
Size: 28896 bytes
Desc: image002.jpg
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20201008/f54b5dc4/attachment.jpg>


More information about the driftstorning mailing list