[Driftstörning] Hög belastning på Zoom

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Tors Mars 12 13:28:28 CET 2020


(Translation in English below.)


Hej!

De senaste dagarna har belastningen ökat på Zoom, till följd av att fler lärosäten har anslutit sig, och användningen har ökat på kort tid.
Sunet meddelar att uppgraderingar är planerade, men kan ta lite tid.

Vi rekommenderar:

* Zoom bör i första hand användas av lärare till undervisning, där andra verktyg inte fungerar lika bra.

* Använd Microsoft Skype for Business (eller Teams) där det fungerar, framför allt till vanliga möten, så att vi inte belastar Zoom i onödan.


Hi,

The last few days the system load on Zoom has increased, as a result of more universities joining, and increased usage in a short time span.
Sunet have told us that upgrades are planned, but they may take some time.

We recommend:

* Zoom should primarily be used by teachers for education, where other tools do not work.

* Please use Microsoft Skype for Business (or Teams) where they do work, especially regular meetings, to reduce unnecessary Zoom usage.


Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers Servicedesk, IT-avdelningen
Fredrik Mellström
WEB: http://www.chalmers.se/its
E-mail: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)
Facebook: https://www.facebook.com/chalmers.itsupport/
Twitter: http://twitter.com/chalmers_its




More information about the driftstorning mailing list