[Driftstörning] Fördröjda leveranser av brev från lists.chalmers.se
Fredrik Mellström
traal at chalmers.se
Fre Feb 1 19:27:42 CET 2019
Hej!
Vår leverantör av spamfilter, SUNET, har hittat och åtgärdat en onormalt hög belastning. Troligen har detta varit en orsak till de långa fördröjningarna på e-post som vi har sett under dagen.
Mer info om problemen:
http://www.nunoc.org/nunocweb/ticket.php?key=SUNETTICKET-5518
Our spam filter provider, SUNET, have found and fixed an unusually high system load. This is one probable cause of the long e-mail delays we have seen today.
Fredrik Mellström, IT-support
________________________________________
From: driftstorning <driftstorning at lists.chalmers.se>
Sent: 01 February 2019 17:34:12
To: driftstorning at lists.chalmers.se
Subject: [Driftstörning] Fördröjda leveranser av brev från lists.chalmers.se
(In english below)
Vi ser just nu fördröjda leveranser av brev från lists.chalmers.se.
Felsökning pågår. E-post verkar annars levereras som den skall.
We are seeing problems with mail delivery from lists.chalmers.se.
Troubleshooting in progress. Other e-mail services seems to be OK.
Johan Bengtsson
IT-support, Chalmers IT-avdelning
WEB: http://www.chalmers.se/ita
E-mail: support at chalmers.se
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)
Blogg: http://www.chalmers.se/driftinfo/
Facebook: https://www.facebook.com/chalmers.itsupport/
Twitter: http://twitter.com/chalmers_its
More information about the driftstorning
mailing list