[Driftstörning] rhn satellite server underhåll 29/8 08.00-17.00

Patrik Pettersson patrik.pettersson at chalmers.se
Tors Aug 29 17:48:56 CEST 2019

Hej

Jag har upptäckt att i samband med uppgraderingen av RHN Satellite
servern till 6.4.4 så istället för att trycka ut uppdateringar av
katello-agent till Satellite Tools 6.4 så har den valt att skicka ut
SAMTLIGA UPPDATERINGAR AV PACKET TILL HOSTARNA.

Man kan köra kommandot yum history för att kontrollera om det har kommit
uppdateringar och kan finnas en rad som denna:

18 | System <unset>           | 2019-08-29 15:17 | I, O, U        |  436 **

och kan kan då köra:

yum history info 18

för att få info.

Om man vill nergradera denna transaktion kör man:

yum history undo 18

/patrik

--
Patrik Pettersson                   Tel: +46 31 772 86 78
Chalmers University of Technology   IT Office