[Driftstörning] Mail delivery delays since yesterday

Hasse S G Freij hazze at chalmers.se
Tis Mars 6 11:35:06 CET 2018


In english further below

Vi har sedan igår problem med vår spamfiltreringstjänst som har problem att hinna med. Inkommande mail till Chalmers har blivit fördröjda, ofta med flera timmar.  Särskilt  drabbad är post som skickats via vår listserver (vilket inkluderar mail via denna maillista. Det kommer att bli ett par extra driftstörningsmail eftersom vi skickade flera gånger när vi inte kunde se att något kom fram till mottagarna)

Orsaken skall nu vara fixad och systemet håller på att jobba ikapp. Antagligen kommer detta meddelande fram först när störningen är helt avslutad.



English

Since yesterday we have problems with our spam filter service that have had trouble to manage all mail. Incoming mail to Chalmers have been delayed, many for several hours. Especially affected are mail send via our listserver (which includes mail on this list. You will get a few extra mails from us since we re sent a few times when we noticed nothing was delivered).

The cause of the problem is found and fixed and the system are currently working to catch up. You will probably get this message when the disturbance is clear.


//Hasse Freij
Chalmers IT-support.
031-772 6600


Affected systems:  SUNET Mailfilter, Exchange email, lists.chalmers.se
Start of problem: Yesterday, sometime after lunch
Estimated to be solved: unknown, a few hours in worst case.



-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20180306/8181eeda/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list