[Driftstörning] Disruption in VPN service on Wednesday January 28th 2015 at 17:00

Kejvan Redjamand kejvan at chalmers.se
Tis Jan 20 11:26:13 CET 2015

For English, please see below.

VPN-tjänsten på Chalmers (vpn-gw.chalmers.se) kommer att drabbas av en  driftstörning onsdagen den 2015-01-28 kl. 17:00. Tjänsten bör vara otillgänglig mindre än 15 min, om allt går som planerat.
Det går inte att använda tjänsten under tiden eftersom systemet måste startas om. Alla pågående användare kommer att loggas ut och pågående sessioner avslutas.

The VPN service at Chalmers will experience a disruption on Wednesday  Jan 28th 2015 at 17:00. The estimated down time is less than 15 min. All active sessions will be terminated.
Affected: All VPN users.

    Hälsningar/Kind Regards
    Kejvan Redjamand,
    ITS/Infrastruktur/Nät