[Vinnovaflyg] Kommissionen räknar med att EU-flygets utsläpp ska öka

magnus at nilssonproduktion.se magnus at nilssonproduktion.se
Tis Sep 22 14:10:28 CEST 2020

Detta är en sammanfattning av de olika utsläppsscenarier EU-kommissionen
har granskat som underlag för sin rekommendation förra veckan att höja
målsättningen för 2030 från minus 40 till minus 55 procent. Den enda
sektor som väntas öka sina utsläpp i alla scenarier är "Intra EU
aviation & navigation". Har inte sett någon uppdelning mellan aviation"
och "navigation", men har svårt att föreställa mig att
intra-EU-sjöfartens utsläpp kommer att förändras nämnvärt.
Höghöjdseffekter finns, såvitt jag förstår, överhuvudtaget inte med i
analysen.

Magnus