[Vinnovaflyg] Höghöjdseffekten

Daniel Johansson daniel.johansson at chalmers.se
Fre Juni 5 08:27:58 CEST 2020

Hej,

Bifogar skissartad lösning på uppgiften jag skickade för några dagar sen. Jag skickar även med en följdfråga. I det andra fallet i 4b, det då man flyger och kör bil i 200 år, vad skulle hända med temperatursvaren efter år 200 (säg fram till år 400) om man då slutade flyga och åka bil (eller använder en energibärare som varken släpper ut CO2 eller bidrar till höghöjdseffekten)?

Daniel Johansson
Associate Professor
Division of Physical Resource Theory
Department of Space, Earth and Environment
Chalmers University of Technology
SE-412 96 Göteborg, Sweden