[Vinnovaflyg] Höghöjdseffekten

Daniel Johansson daniel.johansson at chalmers.se
Tis Juni 2 09:27:20 CEST 2020

Hej flygkollegor,

Jag låter studenterna i kursen Miljö och matematisk modellering (som är obligatorisk för åk 3 studenter i Teknik Matematik) räkna på höghöjdseffekten på sin tentamen som pågår just nu. Fråga 4. Lite förenklat förstås, men principen är densamma som i flera vetenskapliga artiklar. Klarar ni av uppgiften? Jag skickar resultaten imorgon....

Med vänliga hälsningar

Daniel

Daniel Johansson
Associate Professor
Division of Physical Resource Theory
Department of Space, Earth and Environment
Chalmers University of Technology
SE-412 96 Göteborg, Sweden