[Vinnovaflyg] Trafa utreder eldrivet flyg

Magnus Nilsson magnus at nilssonproduktion.se
Ons Aug 19 15:08:53 CEST 2020

Har haft kontakt med Lennart Thörn på Trafikanalys, som sköter deras regeringsuppdrag om elflyg (ska redovisas 7 oktober).

https://www.trafa.se/luftfart/utvecklingen-av-elflyg-ska-analyseras-9067/

Han var sugen på att ta ett snacka med några av oss. Jag förklarade att jag inte var säker på hur mycket vi kunde tillföra, men att det ju aldrig kunde vara fel med ett snack, egentligen så snart som möjligt.

1. Vilka skulle vara intresserade av att delta?
2. Lämpliga möjliga tidpunkter nästa vecka?

Magnus Nilsson

Miljökonsult, forskare, klimatpolitisk analytiker

Magnus Nilsson Produktion, c/o Context, Kungsgatan 84, 112 27 Stockholm Tfn. +46-(0)708-99 66 88
magnus at nilssonproduktion.se               magnus at context.nu
[www.nilssonproduktion.se](http://www.nilssonproduktion.se)                        [www.context.nu](http://www.context.nu)
Välkommen att läsa och kommentera det jag skriver på Klimat- och naturvårdsbloggen: http://www.nilssonproduktion.se/bloggen/