<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /></head><body style='font-size: 10pt; font-family: Verdana,Geneva,sans-serif'>
<p>Eurocotrol publicerade just idag en analys av vad som krävs om flygtrafiken inom EU ska kunna bidra till dels det kortsiktiga klimatmålet om minus 55 procent nettoutsläpp 2030 jämfört med 1990, dels det långsiktiga målet om klimatneutralitet 2050.</p>
<p><a href="https://www.eurocontrol.int/press-release/eurocontrol-publishes-new-think-paper-reducing-aviation-emissions-55-2030">https://www.eurocontrol.int/press-release/eurocontrol-publishes-new-think-paper-reducing-aviation-emissions-55-2030</a></p>
<p><br /></p>
<p>Magnus Nilsson<br />Miljökonsult, forskare, klimatpolitisk analytiker<br /><br /></p>
<p>Magnus Nilsson Produktion, c/o Context, Kungsgatan 84, 112 27 Stockholm Tfn. +46-(0)708-99 66 88<br /><span><a href="mailto:magnus@nilssonproduktion.se">magnus@nilssonproduktion.se</a></span> <span><a href="mailto:magnus@context.nu">magnus@context.nu</a><br /><a href="http://www.nilssonproduktion.se">www.nilssonproduktion.se</a></span> <span><a href="http://www.context.nu">www.context.nu</a></span><br />Välkommen att läsa och kommentera det jag skriver på <span><a href="http://www.nilssonproduktion.se/bloggen/">Klimat- och naturvårdsbloggen</a></span></p>
<p><strong>“If the transition will not be just, there will just be no transition.”</strong><br />Frans Timmermanns, EUs klimatkommissionär</p>
<blockquote type="cite" style="padding: 0 0.4em; border-left: #1010ff 2px solid; margin: 0">
<div class="pre" style="margin: 0; padding: 0; font-family: monospace"> </div>
</blockquote>
</body></html>