[Driftstörning] Inga nya Boxkonton / No New Box Accounts

Fredrik Mellström traal at chalmers.se
Tors Okt 5 18:52:02 CEST 2023


(Translation in English below.)


Hej!

Från och med 5 oktober 2023 skapas inte längre några nya konton i Box, eftersom tjänsten är under avveckling, och det innebär att nyanställda inte får Boxkonto automatiskt vid inloggning. För organisationer/institutioner där flytt från Box kommer ske lite senare och samarbeten fortfarande bedrivs främst via Box, kan det finnas tillfällen där personer ändå behöver få boxkonto och de kan då beställa dessa från ITA via ett formulär i Topdesk:

https://chalmers.topdesk.net/tas/public/ssp/content/search?q=box

Personer som har konton i Box sedan tidigare kan fortsätta använda tjänsten som vanligt, så länge deras konto finns kvar. Efter att en persons Boxkonto har avvecklats och raderats kommer de alltså inte själva kunna skapa ett nytt konto.


Hi,

Starting 5 October 2023, no new accounts will be created in Box, since the service is being phased out. This means that new employees cannot create an account by logging in. For parts of the organization which will be migrated from Box later, there may be valid reasons why some people need a Box account temporarily. It is possible to apply for an account with a form in Topdesk:

https://chalmers.topdesk.net/tas/public/ssp/content/search?q=box

Those who already have Box accounts can continue to use the service for as long as their accounts exist. After we have migrated them and removed their Box accounts, they will not be able to re-create it.


Med vänlig hälsning / Kind Regards
Chalmers IT-avdelning
Fredrik Mellström
https://chalmers.topdesk.net/
E-mail: support at chalmers.se<mailto:support at chalmers.se>
Tel: 031-772 6600 (031-772 6500 for students)

-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20231005/b701a26c/attachment.html>


More information about the driftstorning mailing list