[Driftstörning] Förändring i anställdas interna Microsoft-inställningar / Change in internal Microsoft settings for employee accounts

Anders Lindsköld alindsk at chalmers.se
Tis Nov 22 14:48:20 CET 2022


En ändring kommer att ske i alla anställdas interna Microsoft-inställningar. Ändringen syftar till att underlätta inloggning i molnet.


Ändringsarbetet börjar den 21 november och kommer att pågå under 4-6 veckor. Själva omställningen tar dock bara ca 1 minut per anställd.


Ändringen kommer att gå omärkt förbi för de allra flesta. CID-inloggning fungerar på samma sätt som tidigare även efteråt.


MEN – har användaren en e-postprofil äldre än 2 år kan användarens e-post sluta fungera efter att kontot är ändrat. Då måste användaren skapa en ny Outlook-profil.


• Hur skapar jag en ny Outlook-profil? En guide (KB 2030) finns på Serviceportalen. Öppna portalen och sök på "outlookprofil".


--------------------------


A change will take place in the internal Microsoft settings for all employee accounts. The purpose of the change is to simplify signing into the cloud.


The work will start on 21 November, and will take about 4-6 weeks. The change itself takes about one minute per employee.


Most employees will not notice anything different. Signing in with your CID will work the same way as always.


HOWEVER – should the user have an e-mail profile older than 2 years, his or her e-mail may stop working after the account is changed. If so, the user needs to create a new Outlook profile.


• How do I create a new Outlook profile? A guide (KB 2030) is available at the Service Portal. Go there and search for "outlook profile".
-------------- next part --------------
En HTML-bilaga skiljdes ut...
URL: <http://lists.chalmers.se/pipermail/driftstorning/attachments/20221122/43921019/attachment-0001.html>


More information about the driftstorning mailing list